Calcium 400 - Υγιή Οστά & Δόντια

Περισσότερο από το 99% του ασβεστίου που υπάρχει στο σώμα βρίσκεται στα οστά και τα δόντια, όπου συνδέεται με τα άλλα μέταλλα που εμπλέκονται στην κατασκευή του σκελετού. Το ασβέστιο απαιτείται για τη μεσολάβηση αγγειακής συστολής, αγγειοδιαστολής, τη μυϊκή λειτουργία, τη μετάδοση των νευρικών σημάτων, των ενδοκυτταρικών σημάτων και την έκκριση ορμονών. Η αναγκαιότητά του αλλάζει ανάλογα με την ηλικία και τη κατάσταση της φυσιολογίας: απαραίτητη για την ανάπτυξη, την εγκυμοσύνη και τον θηλασμό, διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της ισορροπίας του σχηματισμού οστών μετά την ηλικία των 50 χρόνων. Για τη βέλτιστη χρήση ασβεστίου, η παρουσία βιταμίνης D είναι απαραίτητη.

 

 Οστεοπόρωση

και κίνδυνος καταγμάτων Το ασβέστιο είναι το απαραίτητο μέταλλο για την υγεία των οστών. Αναλύοντας τα δεδομένα κλινικών και ομαδικών μελετών περισσότερων από 36.000 (μετά την εμμηνόπαυση) γυναικών, παρατηρήθηκε μείωση κατά 35% του κινδύνου κατάγματος του ισχίου σε γυναίκες των οποίων η ημερήσια πρόσληψη ήταν 1000 mg ασβεστίου και 400 I.U. της βιταμίνης D (Pren[1]tice et al., 2013). Εκτός από τη θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης, το ασβέστιο φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων ισχίου (Robbins et al., 2013). Στην Lips et al. μελέτη (2014) η σύνδεση 1000 mg ασβεστίου με 700-1000 Ι.υ. της βιταμίνης D καθημερινά έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη συχνότητα θραύσης, ιδιαίτερα σε ηλικιωμένα άτομα με χαμηλή πρόσληψη αυτών των θρεπτικών ουσιών.

 

Αντικαρκινική δράση

Τα δεδομένα από πάνω από 490.000 γυναίκες και άνδρες ηλικίας 50-71 ετών, που συμμετέχουν στη μελέτη AARP Diet and Health, δείχνουν ότι η κατανάλωση ασβεστίου μπορεί να αποτρέψει τον καρκίνο του στομάχου, του παχέος εντέρου και του ορθού. Στις γυναίκες, η πρόσληψη 1300 mg / ημέρα ολικού ασβεστίου συσχετίστηκε με 7% μείωση του κινδύνου εμφάνισης όλων των καρκίνων, σε σύγκριση με γυναίκες που πήραν λιγότερο από 200 mg. Στον άνθρωπο, η κατανάλωση 1.530 mg ασβεστίου συσχετίστηκε με 16% μείωση των καρκίνων της πεπτικής οδού σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωσαν λιγότερο από 526 mg. Οι γυναίκες που έλαβαν τουλάχιστον 1.881 mg έδειξαν 23% μείωση του καρκίνου του στομάχου σε σύγκριση με εκείνες που πήραν λιγότερο από 494 mg. Τα συμπεράσματα μιας πρόσφατης μετα-ανάλυσης (Keum et al., 2014) που αξιολόγησαν την επίδραση της πρόσληψης ασβεστίου και της επίπτωσης στον καρκίνο του παχέος εντέρου σε 21.000 συμμετέχοντες, δείχνουν ότι η λήψη περισσότερων από 1.000 mg / ημέρα ασβεστίου, με τη διατροφή ή τη συμπλήρωση, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

 

Μείωση του σωματικού βάρους και του σπλαχνικού λιπώδους ιστού

 Τα τελευταία χρόνια αξιολογήθηκε η ικανότητα του ασβεστίου και της βιταμίνης D στην προώθηση της μείωσης του σωματικού βάρους. Σε μία μελέτη, 126 άτομα με μέσο δείκτη σωματικής μάζας (BMI) 31 kg / m2 και μέση ηλικία 52 υπεβλήθησαν σε 3 προγράμματα διατροφής 1) μεσογειακή διατροφή, 2) μειωμένη πρόσληψη λίπους, 3) μειωμένη πρόσληψη υδατανθράκων. Στην αρχή της μελέτης, οι τιμές της βιταμίνης D ήταν αντιστρόφως ανάλογες με τον BMI. Μετά από 6 μήνες τα άτομα με τα υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης D και με τη μεγαλύτερη κατανάλωση ασβεστίου είχαν χάσει περισσότερο βάρος (Shahar et al., 2010). Σε μία άλλη μελέτη (Zhu et al., 2013) η χορήγηση 600 mg / ημέρα ασβεστίου και 125 I.U. της βιταμίνης D για 12 εβδομάδες ευνόησε τη μείωση της λιπώδους μάζας (-2,8 kg, κυρίως εντοπισμένη στο σπλαχνικό επίπεδο) σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου (-1,8 kg). Επίσης, στην μελέτη Rosenblum et al. (2012) η ημερήσια λήψη ασβεστίου (350 mg) και βιταμίνης D (100 I.U.) για 16 εβδομάδες φάνηκε να μείωσε το σπλαχνικό λίπος, ενώ σε μια αυστραλιανή μελέτη το ασβέστιο και η βιταμίνη D έχουν δείξει ότι αυξάνουν τη θερμογένεση. Ακόμα και σε 259 διαβητικούς τύπου 2, μια δίαιτα πλούσια σε ασβέστιο ευνόησε την απώλεια βάρους.

 

 Έντονη σωματική δραστηριότητα

Το μέταλλο έχει ρυθμιστική δράση στο μυϊκό επίπεδο και η πρόσληψή του μπορεί να είναι χρήσιμη στην πρόληψη μυϊκών κραμπών. Σε περίπτωση ανεπάρκειας ασβεστίου στο αίμα, το σώμα απομακρύνει τις απαραίτητες ποσότητες από τα οστά και, σε περίπτωση έντονης σωματικής δραστηριότητας, αυξάνεται η εξάλειψη του ασβεστίου από το σώμα. Η συμπλήρωση ασβεστίου 30 λεπτά πριν ή μια ώρα αμέσως μετά την προπόνηση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της ομοιόστασης του ασβεστίου στο σώμα (Sherk et al., 2013